PROIECT NAȚIONAL: „ECO Grădinița”
Titlul proiectului la nivel de unitate: „Învățăm să reciclăm, natura să o protejăm!”
Coordonator la nivelul unității: prof. înv. preșc. Angela Mihaela Pintilie
Echipia de proiect: prof. înv. preșc Nica- Rozalia Oros, prof. înv. preșc. Monica Beldean, prof. înv. preșc. Delia Ioana Belean, prof. înv. preșc. Iulia- Alexandra Cornea, prof. înv. preșc. Carmen- Monica Demeter, prof. înv. preșc. Larisa- Dariana Greblea, prof. înv. preșc. Genoveva Mirabela Harosa, prof. înv. preșc. Irina Ioana Măluțan, prof. înv. preșc. Mariana Moldovan, prof. înv. preșc. Sabina Oșorheian, prof. înv. preșc. Marcela Rus, prof. înv. preșc. Monica Liuța Tănasă.
Grupe implicate: grupa mică „Fluturașii”, grupa mică „Boboceii”, grupa mică „Iepurașii”, grupa mică „Ștrumfii”, grupa mijlocie „Puișorii”, grupa mijlocie „Îngerașii”
Scopul proiectului: Cultivarea interesului față de ceea ce este curat, frumos și sănătos pentru natură și oameni; Formarea unui comportament responsabil față de natură.
Tipuri de activități: „Cum pot să fiu un supererou!” - poveste interactivă;
„Brăduțul ECO” - pictură pe role din carton;
„ECO podoabe pentru brad” - decorațiuni pentru brad din materiale reciclabile;
„Cânt și bucurie în jurul brăduțului ECO”- îmbodobirea bradului și concert de colinde în jurul acestuia;
„ECO fulgi de nea”- confecționarea unor costume din materiale reciclabile;
„Dansul fulgilor de nea” - dans tematic;
„Jucării muzicale” - confecționare de instrumente muzicale din materiale reciclabile;
„Orchestra micilor supereroi ai reciclării” - joc ritmic;
„Un dar ECO pentru mama mea” - activitate practică;
„Pe traseul reciclării” -vizită la Centrul de colectare selectivă a deșeurilor din Gherla;
„Colectare selectivă” - joc didactic;
„Din munca micilor supereroi ai reciclării” - expoziție.
Problemele de mediu și abordarea lor activă necesită o angajare reală a fiecăruia dintre noi. În acest context, educația ecologică presupune asimilarea, încă de la cele mai fragede vârste, a unor comportamente, abilități și aptitudini favorabile protecției mediului. Preșcolarii trebuie educați în sensul păstrării sănătății mediului în care trăiesc prin formarea unor comportamente de ocrotire a mediului, de colectare selectivă a deșeurilor menajere reciclabile pentru crearea unui mediu plăcut.
Promovarea educației ecologice la nivelul educației timpurii este esențială pentru formarea unei generații conștiente de importanța protejării mediului, astfel la vârsta preșcolară mândria copilului de a crea ceva, de a fi util este un sentiment mobilizator, tonic ce contribuie la educarea voinței conferind încrede în forțele proprii.